Legislatie

ORDIN nr. 2.209/4.469/2022 privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea şi certificarea instruirii profesionale a personalului privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă
EMITENT MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Nr. 2.209 din 13 iulie 2022
MINISTERUL EDUCAŢIEI Nr. 4.469 din 9 august 2022
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 865 din 2 septembrie 2022
Data intrării în vigoare 01-11-2022
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale sănătate publică şi programe de sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii nr. AR 12.014 din 13.07.2022, în baza dispoziţiilor art. 10 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul sănătăţii şi ministrul educaţiei emit următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă Metodologia pentru organizarea şi certificarea instruirii profesionale a personalului privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă, cuprinsă în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
*) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 865 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bl. P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.
Articolul 2
Direcţia generală sănătate publică şi programe de sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii, Institutul Naţional de Sănătate Publică, Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 3
(1) Dispoziţiile prezentului ordin intră în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.225/5.031/2003 privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea şi certificarea instruirii profesionale a personalului privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 20 ianuarie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinul ministrului sănătăţii nr. 568/2004 pentru aprobarea Ghidului privind conţinutul tematic al modulelor de pregătire a personalului care participă la cursurile de instruire profesională privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 472 din 26 mai 2004.
Articolul 4
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Alexandru Rafila
p. Ministrul educaţiei,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat

ANEXĂ
METODOLOGIE din 13 iulie 2022
pentru organizarea şi certificarea instruirii profesionale a personalului privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă
Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.209/4.469/2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 865 din 2 septembrie 2022.
Capitolul I
Dispoziţii generale
Articolul 1
(1) Prezenta metodologie reglementează avizarea furnizorilor şi a programelor de instruire profesională privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă oferite de aceştia, precum şi organizarea şi certificarea instruirii profesionale a personalului calificat ce desfăşoară activităţi şi servicii care implică riscuri pentru viaţa, sănătatea sau securitatea populaţiei privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă.
(2) Instruirea se realizează la fiecare 3 ani şi constă în participarea personalului calificat menţionat la alin. (1) la programe de instruire profesională privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă, examinarea şi certificarea absolvenţilor, în conformitate cu prezenta metodologie.
(3) În procesul de instruire este cuprins personalul din următoarele categorii de unităţi:
a) furnizoare de servicii pentru producţia, depozitarea, transport şi comercializarea alimentelor, inclusiv alimentaţia publică şi a colectivităţilor;
b) furnizoare de servicii de curăţenie prestate în unităţi de asistenţă medicală, în colectivităţi de copii şi tineri, în unităţi de cazare (hoteluri, moteluri, cabane etc.), în cabinete de înfrumuseţare corporală, piercing şi tatuaj;
c) furnizoare de servicii în domeniul apei destinate consumului uman: producţia şi distribuţia apei potabile şi a apei din fântânile publice, producţia apei îmbuteliate;
d) furnizoare de servicii pentru spaţii în care au loc activităţi de îmbăiere sau înot de agrement, formativ sau sportiv, precum şi servicii pentru tratarea şi dezinfecţia apei din bazine de înot şi piscine;
e) furnizoare de servicii prestate în cabinete de înfrumuseţare corporală, reglementate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.136/2007 privind aprobarea Normelor de igienă pentru cabinetele de înfrumuseţare corporală, cu modificările şi completările ulterioare;
f) furnizoare de servicii tip dezinfecţie, dezinsecţie, deratizare.
(4) Se exceptează de la prevederile prezentului ordin personalul de specialitate medico-sanitar.
(5) Aplicarea prezentei metodologii se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016 /679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, cu modificările ulterioare.
Articolul 2
Programele de instruire în domeniul sănătăţii publice privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă pot fi realizate de către persoane juridice de drept public sau privat, care au ca obiect de activitate desfăşurarea de activităţi de învăţământ şi sunt avizate de către Ministerul Sănătăţii şi de către Ministerul Educaţiei în condiţiile prezentei metodologii.
Articolul 3
În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) noţiuni fundamentale de igienă - totalitatea cunoştinţelor şi deprinderilor elementare referitoare la păstrarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor, pe care trebuie să le posede lucrătorii care îşi desfăşoară activitatea în categoriile de unităţi prevăzute la art. 1 alin. (3);
b) aviz de funcţionare - abilitarea, de către Ministerul Sănătăţii - Direcţia Generală Sănătate Publică şi Programe de Sănătate şi de către Ministerul Educaţiei - Direcţia Generală Management Resurse Umane şi Reţea Şcolară a furnizorilor de instruire pentru organizarea şi desfăşurarea programelor de instruire profesională, pe baza referatului tehnic de evaluare şi a concluziilor elaborate de către Comisia de evaluare din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, precum şi a documentelor cuprinse în dosarul furnizorului de
instruire;
c) furnizori de instruire - persoane juridice, de drept public sau privat care furnizează programe de instruire în domeniul sănătăţii publice privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă, prin intermediul formatorilor, pe baza avizului de funcţionare;
d) Formatori - personal compus din medici cu specialităţile igienă, sănătate publică sau epidemiologie, care deţin certificat de membru eliberat de Colegiul Medicilor din România şi aviz anual în termen;.
e) colaboratori - chimişti, biologi sau toxicologi care fac dovada pregătirii în tematicile prevăzute în Modulul nr. 6
- Nivelul II din Anexa nr. 9 la prezenta metodologie;
Capitolul II
Criteriile şi procedura de avizare
Articolul 4
În vederea obţinerii avizului de funcţionare, furnizorii de instruire trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
a) să fie organizaţi şi să funcţioneze în conformitate cu prevederile legale;
b) să deţină în mod legal spaţii adecvate activităţii de învăţământ, pentru care s-a obţinut autorizaţie sanitară sau notificare de certificare a conformităţii, după caz;
c) să deţină logistica necesară organizării în bune condiţii a cursurilor;
d) să aibă programă de instruire elaborată în conformitate cu Ghidul tematic privind conţinutul modulelor de pregătire a personalului care participă la cursurile de instruire profesională privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă din Anexa nr. 9 la prezenta metodologie;
e) să asigure materialul didactic prevăzut în programa de pregătire;
f) să asigure programul de instruire cu formatori şi după caz, cu colaboratori
g) să facă public o planificare a conţinutului de instruire ce urmează a fi parcurs, pornind de la Ghidul tematic privind conţinutul modulelor de pregătire.
Articolul 5
(1) Pentru obţinerea avizului de funcţionare, solicitantul depune la una dintre Comisiile de evaluare din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, respectiv Centrele Regionale de Sănătate Publică din Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Tg. Mureş sau Timişoara un dosar de evaluare în 3 exemplare.
(2) Dosarul de evaluare conţine următoarele documente:
a) cerere-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
b) copii ale următoarelor documente:
b.1) act de înfiinţare al persoanei juridice, respectiv actul de constituire al persoanei juridice şi, după caz, statutul acesteia
b.2) certificat de înregistrare fiscală la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
b.3) certificat de înregistrare emis de Camera de Comerţ şi Industrie sau act de înregistrare în Registrul fundaţiilor şi asociaţiilor şi/sau alte documente din care să rezulte că furnizorul are printre activităţi organizarea de cursuri sau activităţi de învăţământ
c) copii ale contractului de închiriere, respectiv orice alt document care atestă deţinerea spaţiului, precum şi lista dotărilor disponibile (mobilier şi echipament didactic).
d) program de instruire cuprinzând planul de învăţământ şi programele analitice pentru fiecare modul specific, în concordanţă cu indicaţiile cuprinse în Ghidul tematic privind conţinutul modulelor de pregătire a personalului care participă la cursurile de instruire profesională privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă din Anexa nr. 9 la prezenta metodologie;
e) Documentele care se vor anexa în copie şi care vizează categoria formatorilor sunt următoarele:
e.1) diploma de medic specialist sau medic primar în specialităţile menţionate la art. 3 lit. d);
e.2) certificatul profesional curent, eliberat de Colegiul Medicilor;
e.3) avizul anual privind exercitarea profesiei de medic, eliberat de Colegiul Medicilor;
e.4) curriculum vitae;
e.5) dovada existenţei relaţiei contractuale cu solicitantul avizului de funcţionare;
f) Documentele care vizează categoria colaboratorilor sunt următoarele:
f.1) diplomă de licenţă, în copie;
f.2) curriculum vitae care să demonstreze experienţă de minim 5 ani în specialitate;
g) dovada achitării în contul Institutului Naţional de Sănătate Publică a tarifului de 520 lei pentru serviciul prestat către furnizorul de instruire, aferent analizei documentaţiei, elaborării referatului tehnic de evaluare şi transmiterea documentaţiei la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Generală Sănătate Publică şi Programe de Sănătate, în vederea eliberării avizului de funcţionare;
(3) Comisiile de evaluare sunt înfiinţate prin decizie internă a Directorului general şi sunt formate din 4 membri şi un secretar.
(4)
a) Comisiile de evaluare examinează documentele cuprinse în dosarul depus şi întocmesc, în termen de 15 zile de la data înregistrării documentaţiei, referatul tehnic de evaluare care include concluzia privind acordarea sau neacordarea avizului;
b) Referatul tehnic de evaluare favorabil eliberării avizului, însoţit de două exemplare ale dosarului, se înaintează Ministerului Sănătăţii - Direcţia Generală Sănătate Publică şi Programe de Sănătate;
(5) În cazul avizării favorabile a programului de instruire, Ministerul Sănătăţii înaintează către Ministerul Educaţiei, în termen de 15 zile de la data înregistrării documentaţiei, un exemplar al dosarului, o copie a referatului tehnic de evaluare şi avizul-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
(6) În termen de 10 zile de la data înregistrării documentaţiei, Ministerul Educaţiei, va transmite răspunsul către Ministerul Sănătăţii după cum urmează:
a) În caz favorabil, completează şi semnează formularul-tip,
b) În caz nefavorabil, întocmeşte un referat prin care justifică decizia.
(7) Direcţia Generală Sănătate Publică şi Programe de Sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii:
a) eliberează avizul de funcţionare
b) gestionează baza de date privind furnizorii de instruire avizaţi.
c) la solicitarea Ministerului Educaţiei pune la dispoziţia acestuia, informaţii cuprinse în baza de date.
(8) Avizul de funcţionare este valabil 3 ani.
(9) Înnoirea avizului de funcţionare se face prin reluarea procedurii, luându-se în considerare şi criteriul rezultatelor obţinute de absolvenţii programului de instruire în procesul de evaluare şi certificare a cunoştinţelor.
Un procent de promovabilitate de cel puţin 60% este obligatoriu.
Capitolul III
Evaluarea şi certificarea
Articolul 6
(1) Participanţii la programele de instruire avizate în condiţiile prezentei metodologii susţin la încheierea cursurilor un examen de absolvire organizat de către direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti.
(2)
a) înscrierea participanţilor la examenul de absolvire organizat de direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti este condiţionată de rezultatele unui test grilă care conţine întrebări din toată materia predată, întocmit de furnizorul de instruire.
b) Pentru a putea fi înscris la examenul absolvire, participantul trebuie să răspundă corect la cel puţin 2/3 din întrebări din testul grilă.
c) Testele completate de către cursanţi se vor păstra la furnizorul de instruire pentru o perioadă de 6 ani.
Articolul 7
(1) Comisiile de examen sunt propuse anual de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti şi sunt aprobate de către Ministerul Sănătăţii, Direcţia Generală Sănătate Publică şi Programe de Sănătate;
(2) Comisia de examen este constituită din 4 membri, după cum urmează:
a) un preşedinte, reprezentat de directorul executiv adjunct sănătate publică sau şeful departamentului de supraveghere în sănătate publică al direcţiei de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti;
b) un secretar, desemnat din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti;
c) un membru, desemnat din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti;
d) un membru desemnat de Ministerul Educaţiei din cadrul inspectoratului şcolar judeţean şi al Municipiului Bucureşti;
(3) În cazul în care, la nivelul unei direcţii de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti nu se poate constitui comisia de examen, atribuţiile acesteia sunt preluate de o altă comisie de examen constituită la nivelul uneia dintre direcţiile de sănătate publică limitrofe.
(4) Comisiile de examen dispun de ştampilă proprie având următorul conţinut: "DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ JUDEŢUL ......./MUNICIPIUL BUCUREŞTI - COMISIA DE EXAMEN".
Articolul 8
(1) Furnizorii de instruire asigură înscrierea la examen a participanţilor la programul de instruire şi achită suma aferentă serviciului prestat pentru organizarea examenului de absolvire la direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti care organizează examenul de absolvire.
(2) La înscrierea candidaţilor, furnizorii de instruire prezintă, în dublu exemplar, catalogul completat după modelul din anexa nr. 3.
(3) Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti au obligaţia să realizeze şi să gestioneze, prin Biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare, baza de date a absolvenţilor programelor de instruire înscrişi la examenul de absolvire.
(4) Suma aferentă prestaţiei de organizare a examenului de absolvire a programelor de instruire privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă este în valoare de 40 lei pentru fiecare candidat şi se achită la direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti de către furnizorii de instruire.
Articolul 9
(1) Examenul de absolvire se programează cel puţin o dată pe lună, pentru un număr de minimum 15 de cursanţi înscrişi.
(2) Examenul de absolvire se organizează de către Direcţia de Sănătate Publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti la sediul furnizorului de instruire sau în altă locaţie asigurată de acesta, care să respecte cerinţele legale în vigoare pentru desfăşurarea activităţilor de învăţământ.
(3) Cheltuielile legate de deplasarea comisiei de examen vor fi suportate de către furnizorul de instruire.
Articolul 10
(1) Examenul de absolvire constă în rezolvarea unui chestionar pentru testare cu 30 întrebări, repartizat fiecărui candidat, din setul de chestionare elaborate şi aprobat de Ministerul Sănătăţii - Direcţia Generală Sănătate Publică şi Programe de Sănătate.
(2) Timpul acordat rezolvării chestionarelor este de două ore.
(3) La predarea chestionarelor de către candidaţi se încheie un proces-verbal de predare/primire, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.
Articolul 11
(1) Comisia de examen corectează chestionarele pentru testare şi le notează cu calificativul "admis"/"respins".
(2) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să răspundă corect la cel puţin 60% din totalul întrebărilor cuprinse în chestionar.
Articolul 12
(1) Rezultatele sunt consemnate în cataloagele de examen, al căror model este prezentat în anexa nr. 5, şi se semnează de către toţi membrii comisiei de examen, pe fiecare pagină. O copie a catalogului de examen se înmânează furnizorului de instruire.
(2) Rezultatele se afişează în ziua examenului, sub semnătura preşedintelui comisiei de examen cu respectarea prelucrării datelor cu caracter personal.
(3) La sfârşitul examenului, rezultatele se centralizează într-un proces-verbal, întocmit în conformitate cu anexa nr. 6.
Articolul 13
(1) Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti eliberează candidaţilor declaraţi admişi certificate de absolvire, conform modelului prezentat în anexa nr. 7.
(2)
a) În cazul în care nu promovează examenul de absolvire, candidatul are posibilitatea de a susţine un nou examen, cu condiţia achitării sumei prevăzute la art. 8 alin. (4).
b) În cazul nepromovării celui de al doilea examen, candidatul va parcurge din nou programul de instruire în vederea susţinerii unui nou examen de absolvire.
Articolul 14
(1) Pentru evidenţa certificatelor de absolvire, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti întocmesc registre de evidenţă în conformitate cu modelul prezentat în anexa nr. 8.
(2) Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti nu pot deţine calitatea de furnizori de instruire.
Capitolul IV
Activitatea de monitorizare. Retragerea avizului de funcţionare
Articolul 15
(1) Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei, prin direcţiile de specialitate, stabilesc de comun acord programe semestriale de monitorizare a calităţii pregătirii asigurate de furnizorii de instruire, prin controale desfăşurate în timpul derulării programelor de instruire şi a examenelor de absolvire, precum şi a activităţii comisiilor de examen.
(2) Activitatea de control prevăzută la alin. (1) se exercită de către persoane desemnate de cele două ministere, la propunerea direcţiilor de specialitate.
(3) În cazul în care se constată nerespectarea de către furnizorul de instruire a cerinţelor care au stat la baza avizării prevăzute la art. 4 alin. (1) al prezentului ordin, se întocmeşte proces-verbal de constatare, acordându-se un termen de 30 de zile pentru remedierea abaterilor constatate.
Articolul 16
Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei decid retragerea avizului de funcţionare în cazul în care:
a) furnizorul de instruire nu a remediat abaterile de la cerinţele care au stat la baza avizării, prevăzute la art. 4 alin. (1) al prezentului ordin în 30 de zile de la întocmirea procesului-verbal de constatare;
Pagina 6 din 21
b) Dosarul de evaluare depus de furnizorul de instruire în temeiul conţine art. 5 alin. (2) documente care se dovedesc a fi false sau înşelătoare;
c) furnizorul de instruire înregistrează, la 3 examene succesive, un procent de promovabilitate sub 60% din numărul participanţilor la examen pe care i-a instruit.
Articolul 17
(1) Persoanele desemnate pentru activitatea de control prevăzută la art. 15 alin. (2) informează Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei asupra constatărilor prevăzute la art. 16 alin. lit. a) şi b);
(2) Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti informează Ministerul Sănătăţii asupra constatărilor prevăzute la art. 16 lit. c).
Capitolul V
Dispoziţii finale şi tranzitorii
Articolul 18
Prevederile prezentei metodologii nu se aplică, pentru o perioadă de 3 ani de la absolvire, absolvenţilor unităţilor şi instituţiilor de învăţământ acreditate în condiţiile legii, care au avut în programa de studii noţiuni de igienă specifice activităţii şi care deţin certificate de competenţă profesională, diplome de absolvire, diplome de licenţă.
Articolul 19
(1) Documentele privind examenele de absolvire se păstrează o perioadă de 6 ani în arhivele direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti.
(2) Registrele de evidenţă se arhivează o perioadă de 6 ani de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti.
(3) Documentele prevăzute la art. 5 alin. (1) şi (2) se arhivează o perioadă de 6 ani la sediul Institutului Naţional de Sănătate Publică, respectiv centrele regionale de sănătate publică Bucureşti, Iaşi, Cluj, Tg. Mureş şi Timişoara.
Articolul 20
(1) Certificatele de absolvire ale persoanelor care au promovat examenul de absolvire conform dispoziţiilor prezentului ordin au o valabilitate de 3 ani de la data eliberării de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti.
(2) Certificatele de absolvire pentru persoanele care au promovat examenul anterior intrării în vigoare a prezentului ordin îşi păstrează valabilitatea de 3 ani de la data eliberării de către de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti.
Articolul 21
Avizele de funcţionare emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin îşi păstrează valabilitatea de 3 ani de la data eliberării de către Ministerul Sănătăţii şi de Ministerul Educaţiei.
Articolul 22
(1) În termen de 60 de zile de la publicarea prezentei metodologii în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Sănătăţii elaborează chestionarele pentru testarea cunoştinţelor.
(2) Chestionarele pentru testarea cunoştinţelor sunt elaborate de pe baza Ghidul tematic privind conţinutul modulelor de pregătire a personalului care participă la cursurile de instruire profesională privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă din Anexa nr. 9.
(3) Fiecare direcţie de sănătate publică judeţeană şi a Municipiului Bucureşti transmite spre aprobare către Direcţia Generală Sănătate Publică şi Programe de Sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii un set de 10 întrebări din fiecare modul sau nivel de instruire prevăzut în Anexa nr. 9.
(4) Direcţia Generală Sănătate Publică şi Programe de Sănătate din Ministerul Sănătăţii coroborează toate întrebările pe care le pune la dispoziţia direcţiilor de sănătate publică judeţeană şi a Municipiului Bucureşti pentru a fi selectate cu ocazia susţinerii examenului de absolvire.